Huisregels
Om optimale zorg te verlenen, hanteren we heldere afspraken om je bezoek aan onze praktijk zo aangenaam mogelijk te maken. De belangrijkste huisregels hebben we hieronder voor je op een rijtje gezet. Heb je na het lezen nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op.
Praktijkbezoek
- Kinderen tot 10 jaar moeten bij elk praktijkbezoek worden begeleid door minimaal één ouder of wettelijke voogd;
- Huisdieren zijn binnen de praktijk niet toegestaan;
- Uit hygiëne-oogpunt is eten en drinken in de wachtkamer en behandelkamers niet toegestaan;
- Graag 5 minuten voor de afgesproken tijd aanwezig zijn en je aanwezigheid melden bij onze balie-assistent;
- Heb je voor je bezoek aan de praktijk geen tijd gehad om je tanden te poetsen? Vraag dan gerust om een tandenborstel bij de balie. Tandpasta is altijd aanwezig. Dit maakt ons werk een stuk aangenamer en plezieriger;
- Als er wijzigingen zijn in je medicijngebruik of gezondheid, geef dit dan door aan de tandarts, balie-assistent of stoelassistent. Dit kan namelijk invloed hebben op je behandeling en is belangrijk om complicaties te voorkomen;
- Wijzigingen in persoonlijke gegevens, zoals adreswijzigingen of aanpassingen in je verzekering, graag zo snel mogelijk doorgeven. Dit kan telefonisch, per e-mail of aan de balie.
Afspraken
- Ons tandheelkundig team, waaronder de receptionisten, helpt je graag bij het maken van een afspraak. De eindverantwoordelijkheid voor het maken en nakomen van de afspraak ligt echter bij jou;
- Om onze service te verhogen, ontvang je een e-mail ter herinnering aan je afspraak. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend;
- Consultatie en/of behandeling gebeurt altijd op afspraak;
- Kun je je afspraak om welke reden dan ook niet nakomen, dan verzoeken we je vriendelijk deze minimaal 24 uur van tevoren te annuleren of te verzetten. Zo voorkomen we kosten voor de gereserveerde tijd;
- Bij het niet verschijnen zonder af te bellen, brengen we een deel van de gereserveerde tijd in rekening;
- Als je meer dan drie keer niet verschijnt zonder af te bellen, moeten we helaas onze behandelrelatie beëindigen;
- Omdat we in de zorgsector werken, kunnen behandelingen soms langer duren dan gepland. De gereserveerde tijd die voor jou staat gepland, zullen we altijd benutten. Het kan soms voorkomen dat er uitloop ontstaat, waardoor je even moet wachten. We proberen dit zoveel mogelijk te voorkomen en je hierover tijdig te informeren.
Betalingen
- We hanteren de wettelijke tarieven die zijn opgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) voor onze tandheelkundige zorgverlening;
- De facturering van je behandeling hebben we uitbesteed aan Infomedics (factoringmaatschappij);
- Cliënten van 18 jaar of ouder zonder aanvullende tandartsverzekering dienen iedere behandeling direct na voltooiing aan de balie te voldoen;
- Als er niet (tijdig) aan de betalingsvoorwaarden wordt voldaan, behouden we ons het recht om individuele afspraken te maken over verdere behandeling en betaling.